Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
18.11.2005, Milan Šurkala, aktualita
Není to tak dávno, co se ATi chlubila tím, že narozdíl od nVidie dokáží její karty adresovat až 1GB grafické paměti. nVidia se však nedala a prohlašuje, že její čipy nejsou omezeny na 512MB, ale na 2GB. To už je docela dosti slušná kapacita...
Lukfi | 19.11.200511:49
Je to podle mě blbost. G70 natož NV40­/NV45 prostě nemaj výkon na to aby pracovaly s takovou pamětí. Podle mě ty čipy budou nějaký upravený. Že by každej řadovej čip zvládal mít tolik paměti je hovadina.
Odpovědět0  0
xR-> | 19.11.200512:02
Co ma vykon spolecneho s mnozstvim adresovatelne pameti ? Kdyz si das 2 GB RAM do kompu s Celeronem, tak se ti taky nespomali...
Odpovědět0  0
Lukfi | 19.11.200518:08
To ale srovnáváte jabka s hruškama.
Když dáte na nějakou shit grafárnu velkou paměť, například 256MB na R9200, tak se může stát že ta velká paměť kterou to neumí využít to bude brzdit. To je docela známá věc.
No a 2GB je podle mě i na G70ku dost. Může to bejt k něčemu jen v těch programech na který je to určeno a který jsou pro to určený, tedy třeba nějakej ten náročnej rendering nějakejch filmečků.
R520 je modernější architektura, takže by teoreticky mohla využít i ten gigabajt, ale spíš to dopadne jako GF6800 512 která akorát stojí nekřesťanský peníze a výkon navíc nikde nebo Radeon X800XL 512 kde je nárůst výkonu malý a pouze v některých případech. Koneckonců i R520 si docela dobře vystačí s 256kovou pamětí.
Odpovědět0  0
Jmeno na 3 | 19.11.200520:18
Skutecne humorne vysvetleni. Prosim, neblabol. Duvod proc jsou takove karty pomalejsi je ten, ze se na ne dava levnejsi a pomalejsi pamet s horsim casovanim, aby enorme nestoupla cena vuci rychleji taktovanym grafikam s rychlejsi, ale mensi pameti. To o renderingu je taky vtipny, ehm. Velkou pamet samozrejme uzivit lze, ale jen za predpokladu enormniho mnozstvi high­-res textur, pripadne v kombinaci s vysokym rozlisenim a AA. A GRAFIKA SAMOTNA NA TO SAMOZREJME MUSI MIT DOSTATECNE VYKONNE GPU A DOSTATECNOU PROPUSTNOST. A pokud je konkretni aplikace narocna na pamet na grafice, potom muzou byt rozdily v radu desitek, ci stovek procent. Nicmene protoze takovejch her je minimum, dopada to presne jako v pripade X800 XL. Takze co si s cim vystaci je velice relativni... ;)
Odpovědět0  0
xR-> | 20.11.20050:21
Presne tak. Velka VRAM je nutna tam, kde je hodne dat ­(nejcasteji textur­) ve scene a kde by jinak dochazelo ke swapovani. A na rychlost cipu to nema zadny vliv.

A pro Lukfi: Mozna srovnavam hrusky s jabkama, ale v tomto pripade je nutne se na to divat jako na ovoce :­). Jestli nemam pravdu, tak bych rad slysel fundovane vysvetleni, proc vetsi pamet zpomaluje GPU ;­-­)
Odpovědět0  0
andre_z (155) | 20.11.200511:53
Souhlasím s tvýma oběma příspěvkama v diskuzi. A navíc pokud to mělo být v kartách QUADRO tak ty se většinou v klasických PeCkách nevyskytují. Ale jsou montovány do specialních PC na zakázku většinou pro lékařské účely ­(Fa.SGI­) nebo tam kde je potřeba obrovského množství paměti.­(Byť třeba i kvůli velikosti a to jak do šířky tak hlavně do délky ono přece jenom někam se ty moduly umístit musí :­-­) ­)
A jak si psal. To, že s takovou pamětí může pracovat je závislé i na dalšíck věcech.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.